PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • domelw1
    Classic
    • 2008
    • 12

    PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE ??

    macie Panowie racje, ja generalnie byłem już na 90% zdecydowany na chiptuning ale jak poczytałem o gwarancji - jej utracie, o tym jak ASO sprawdza zmiany softu to się trochę wystraszyłem. Nie chce ze swojej O2 robić odrzutowca, ścigać się nie będę, chce mieć większy zapas mocy - wyprzedzanie. Podkręcić chce ją tak bardzo delikatnie na 130 - 140 KM (silnik 1.9 TDI BXE 105KM)

    Nie mogę sobie pozwolić na utratę gwarancji, poprostu mnie na to nie stać. Zdaje sobie sprawę z ryzyka, które zawsze będzie ale nie może to przeważać nad korzyściami związanymi z podkręceniem silnika.

    Pozdrawiam
    Mihury
    Domelw1
  • okokris
    Classic
    • 2007
    • 16

    #2
    PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE ??

    Witam
    Kupiłem na Allegro Alu felgi do skody Octavi 15" 5x100 ET 35 al ne wiem jaki maja otwór centrujący czy musze w każdym przypadku stosować takie pierścienie wiem że koła były uzywane na golfie IV


    Mam rónież pytanie może sie ktoś orjentuje jaka ma być długość śrub czy orginalne pasują do alusów??
    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i czekam na odpowiedz

    Napiszcie co myślicie o takich alusach
    OCTAVIA I 2002r.

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #3
      musisz mieć pierścienie bo inaczej będą Ci biły koła jakby były nie wyważone. AKL to O2 ? w każdym bądż razie mają identyczny otwór centralny tak więc jak masz pierścienie od golfa IV to będzie ok'.
      śruba powinna wkręcać się w gwint piast przynajmniej 6mm , poza tym masz dwa typy osadzenia śruby - stożek i kula . tak czy tak najprawdopodobniej czeka Cię jeszcze zakup śrub niestety. w zasadzie tylko w przypadku felg oryginalnych stosuje się te same śruby.

      [ Dodano: Pon 04 Cze, 07 14:51 ]
      co się tyczy wzoru - może bez rewelacji ale jeżeli są proste , nieporysowane i niemalowane , masz do nich przynajmniej pierścienie to 6.5 stówki to cena w porządku , bo jak nie to pierścienie około 150 , śruby około 100 i się zrobi 900 a za 120 możesz kupić nowe o wzorze jaki Ci pasuje w zasadzie
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • Jackal
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2004
        • 758

        #4
        Zamieszczone przez leszekmw
        AKL to O2 ?
        Jezeli O2 to szerokosc srub jest inna niz w Golfie IV.
        bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
        Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
        Perfect service by DobryGrzesWawa

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          akl to jest silnik bodajże 100 konny a oznaczenia zaczynajace sie na b lub av jak ma Neoradek w zależności od daty produkcji
          sprawdziłem akl jest to silnik 1.6 stosowany od 08.98 końca produkcji nie znlazłem

          Komentarz

          • okokris
            Classic
            • 2007
            • 16

            #6
            Samochodzik to O1 wyliczenia "pierścienie około 150 , śruby około 100 i się zrobi 900 " nie dokońca dobre bo na allegro pierścienie za 39 zł za komplet kupie z przesłką + 80 zł śruby
            dzięki za odpowiedz

            [ Dodano: Pon 04 Cze, 07 17:08 ]
            A jeszcze mam takie pytanie jakie powinienem kupić śruby do takich felg bo w sumie to juz nie wiem wydawało mi się że wiem ale juz straciłem tą pewność
            OCTAVIA I 2002r.

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #7
              okokris, sądzę że te pierścienie za 40 zł to troszkę słaby materiał może być , lepiej sobie dołóż i kup aluminiowe . śruby takie jakie masz gniazdo w feldze - kula lub stożek . najlepiej najpierw przełóż swoją oryginalną śrube przez felge i zobacz ile Ci wystaje , ewentualnie spróbuj ja przykręcić jeżeli jest wystarczająco długa , a przed przykręceniem posmaruj gwint w piaście jakimś smarem , może być w aerozolu , to zobaczysz ile mm załapuje Ci śruba . powinno to być jak pisałem około 6mm . dodasz obie wartości i będziesz znał długość śrub . pamiętaj że śruby nie mogą być za długie bo mogą zahaczać o mechanizm ABS . po przykręceniu koła poruszaj nim najpierw i sprawdż czy sie kręci bez oporów - zarówno przód i tył
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • okokris
                Classic
                • 2007
                • 16

                #8
                pierścienie znalazłem takie http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=200734059
                mam nadzieję że moga być ??
                Mama również pytanie może ma ktos do dprzedanie komplet śrób do alu felg do skody ??
                Wielkie dzięki za odpowiedzi
                Pozdrawiam kris
                OCTAVIA I 2002r.

                Komentarz


                • #9
                  okokris, nie kabinuj, podjedż do wulkanizatora i ci zalozy, dobierze i po sprawie
                  sruby te co masz w stalówkach pasuja , ja mam ENZO V i bez problemów, tylko wymieniłęm sobie na lepsze, ładniesza.

                  Komentarz

                  • okokris
                    Classic
                    • 2007
                    • 16

                    #10
                    Sigma_74 i leszekmw wielkie dzieki za odpoweidzi
                    OCTAVIA I 2002r.

                    Komentarz


                    • #11
                      okokris, prosze,
                      ja tez szukalm i za 10 zł zalożył mi wulkanizatro i po sprawei

                      Komentarz

                      • RomanS
                        Elegance
                        • 2004
                        • 804

                        #12
                        okokris, zmierz po prostu otwór w felgach, jak będzie 57 mm to nie potrzebujez pierścieni.
                        Co do długości wkręcania śrub to 6 mm podane przez leszekmw, to jest wartość dla kamikadze chyba (lub samobójców).
                        Dla śruby M14 powinno to być ok.1,5 cm. Przy pomiarach weź pod uwagę, że gwint w piaście nie zaczyna się od jej czoła, tylko trochę głębiej.
                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          RomanS, to spróbuj sobie wkręcić 1,5 cm gwintu w piastę i ruszyć - najlepiej z 3 tyś obrotów :diabelski_usmiech efekt zdziwienia gwarantowany :twisted: .

                          poczytaj dobrze 6mm gwintu w piastę a nie 6mm śruby w piastę - chyba każdy to zrozumiał :roll: , chyba że ja się niejasno wyrażam bo wydaje mi się że każdy wie o co chodzi - jak tak to sorki
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • marekzu
                            L&K
                            • 2007
                            • 1412
                            • Superb II combi (3V5)

                            #14
                            Zamieszczone przez Sigma_74
                            sruby te co masz w stalówkach pasuja , ja mam ENZO V i bez problemów, tylko wymieniłęm sobie na lepsze, ładniesza.
                            do enzo powinny byc sruby z lbem stozkowym - orginalne sruby maja leb kulisty - nie trzymaja tak jak powinny , dodatkowo wyrabiaja otwory pod sruby przy dokrecaniu

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              marekzu, masz rację . to również może spowodować bicie kół .

                              chodzi mi o ogólną zasadę , nie pamiętam teraz czy w ENZO są stożki czy kule
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • RomanS
                                Elegance
                                • 2004
                                • 804

                                #16
                                Zamieszczone przez leszekmw
                                RomanS, to spróbuj sobie wkręcić 1,5 cm gwintu w piastę i ruszyć - najlepiej z 3 tyś obrotów efekt zdziwienia gwarantowany .
                                Ty masz nowe auto, więc jeszcze nie masz śladu na śrubach kół jak daleko się wkręcają. Ja niestety muszę pomykać trochę wiekowym :cry: i wystarczy spojrzeć na śrubę aby widzieć ile gwintu śruby pracuje.
                                Możesz mieć oczywiście inne zdanie, ale nie będę tu robił żadnego wykładu nt konstruowania połączeń śrubowych pod względem ich wytrzymałości.

                                Jeszcze jedna kwestia: w przypadku Octy 1 śruba koła przechodzi na drugą stronę piast i w koronkach ABS-u są na to wycięcia, więc nie ma co dramatyzować.
                                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                Komentarz

                                • koja86
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 3178

                                  #17
                                  Pierścienie centrujące nie dawałbym aluminiowe tylko plastikowe aluminium bez odpowiedniego środka smarującego przypieka się na piaście i beret zniszcyłem w ten sposób dwa pierścienie bo wulkanizator zapomniał nałożyć pasty miedzianej.
                                  Takie zwykłe Ambiente

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #18
                                    nie chcę nikogo obrażać ale jak tak poczytam te wszystkie opinie , porady , pewniki dotyczące opon i całej otoczki z nimi związanej to dochodzę do wniosku że ja chyba gówno wiem i w zasadzie powinienem rzucić ten zawód i zająć się czymś zupełnie innym , sam nie wiem , może archeologią.....czy coś w tym stylu :?
                                    chyba przestane się wypowiadać we tych tematach na forum , nie wiedzę sensu..... :|
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • RomanS
                                      Elegance
                                      • 2004
                                      • 804

                                      #19
                                      Zamieszczone przez leszekmw
                                      nie chcę nikogo obrażać ale jak tak poczytam te wszystkie opinie , porady , pewniki dotyczące opon i całej otoczki z nimi związanej to dochodzę do wniosku że ja chyba gówno wiem i w zasadzie powinienem rzucić ten zawód i zająć się czymś zupełnie innym , sam nie wiem , może archeologią.....czy coś w tym stylu
                                      chyba przestane się wypowiadać we tych tematach na forum , nie wiedzę sensu.....
                                      Eeee tam, przesadzasz z ta samokrytyką :wink:

                                      Po prostu nikt nie wie wszystkiego, nie można być najlepszym we wszystkim, człowiek uczy się aż do śmierci, etc...

                                      Cociaż jeśli chodzi o opony to faktycznie też się nie wypowiadam. Znam swoje przypadki, wiem jak było, jaki był producent, typ rodzaj, rozmiar, z której fabryki, z jakiego okresu, na jakim aucie jeździły, z przodu czy z tyłu, styl jazdy itp. itd

                                      Za dużo zmiennych, aby generalizować, poza tym jeden woli córkę a drugi...

                                      Często trzeba po prostu pozwolić ludziom ponieść koszty nauki, bardziej doceniają taką wiedzę

                                      Aby jednoznacznie objaśnić moje stanowisko co do wspominanych wcześniej 6 mm gwintu, to chciałem po prostu napisać, że przy gwincie M 14x1,5 wychodzi to dokładnie 4 zwoje gwintu.
                                      Jak dla mnie to za mało, ale też nie będę nikomu niczego udowadniał :wink:
                                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #20
                                        RomanS, dlatego pisałem - przynajmniej - i nie chodzi mi o gwint 14 czy 12 tylko generalnie - te 6mm daje jako taka pewność że to się nie urwie.

                                        dla przykładu gość w galaxy jeżdził przez ok. 100tyś km na 2 zwojach na nakrętce i dopuki tego mu nie pokazałem to sie całkiem dobrze czuł :twisted: . felgi i śruby z internetu oczywiście .

                                        kończę moje wypowiedzi w tym temacie , zostało jui wszystko wyjaśnione, według mnie oczywiście
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • RomanS
                                          Elegance
                                          • 2004
                                          • 804

                                          #21
                                          Zamieszczone przez leszekmw
                                          RomanS, dlatego pisałem - przynajmniej - i nie chodzi mi o gwint 14 czy 12 tylko generalnie - te 6mm daje jako taka pewność że to się nie urwie.
                                          No właśnie, że średnica gwintu ma znaczenie i stanowi to różnicę.

                                          W skrócie, bez teorii (do sprawdzenia np. w Małym Poradniku Mechanika), to głębokość wkręcenia śruby w otwór powinna wynosić, w zależności od materiału części z otworem gwintowanym l=(1-1,2)d dla stali, staliwa i brązu.
                                          Dla innych materiałow więcej. "d" to średnica nominalna gwintu, czyli w przypadku Octavii 14 mm.
                                          6 mm nie jest nawet połową tej wartości, więc ja nie chcę pewności "jako takiej" gdy dotyczy to kół. Wystarczy mi to, że zbyt wiele razy musiałem w życiu poprawiać dokręcenie kół po serwisach.

                                          Wiadomo, że podana w ten sposób głębokość zawiera w sobie współczynnik bezpieczeństwa i pewnie przy jeździe na wprost i te 2 zwoje wystarczą aby koło nie odpadło.
                                          Pewnie jednak będzie to mało, gdy zdarzy się obciążenie prostopadłe (uderzenie boczne w koło, nagły skręt kierownicą).
                                          Ja na tak przymocowanych (nie chcę napisać "przykręconych") kołach nie pojadę, ale nie wiem nigdy jaki pogląd ma na sprawę koleś jadący przede mną. A gdy jemu odpada koło to ja i tak prawdopodobnie walę w niego :|

                                          Wniosek z tego jeden: trzeba zawsze jechać jako pierwszy :szeroki_usmiech
                                          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                          Komentarz

                                          Pracuję...